شرکت سلیم صنعت سپاهان با تولید بهترین کیفیت مواد دیرگداز در کشوربا استفاده از صرفه جوئی در مصرف مواد اولیه ، درصدد جلب رضایت کامل کلیه صنایعی که با دمای بالا کار می کنند می باشد.

گواهینامه ها

اطلاعات تماس

03132374601

ایران - اصفهان - شهرک صنعتی مورچه خورت

info@salimsanat.ir

نازل تاندیش

نازل تاندیش

نازل تاندیش جهت خروج مذاب از تاندیش (پاتیل میانی) به داخل قالب مسی (کریستالیزاتور) ماشین ریخته گری مداوم می باشد.که براساس زمان ریخته گری ، دما و شرایط آنالیزی ذوب درصد زیرکونیای(اینزرت) و آنالیز آجر در آن متفاوت می باشد.

آجر و اینزرت زیرکونیا به طور معمول با درصدهای مختلف آلومینا ساخته می شود که در دو نوع پرسی و ریختنی می باشد، در نوع ریختنی به علت عدم وجود فشار پرس از آنالیز بهتر و قوی تری جهت مقابله با ذوب استفاده می شود.

گپ ایجاد شده بین اینزرت زیرکونیا و آجر را می توان با پرس کردن به یکدیگر با ملات آب بندی نمود قسمت مغزی (اینزرت ) داخل آجر از جنس سرامیک (زیرکونیا) می باشد تا فشار و دمای بالای ذوب را بخوبی تحمل کند . با توجه به شرایط ذوب درصد های اینزرت های مورد استفاده بطور معمول از 65٪ تا 95٪ می باشد .

نازل تاندیش جهت استفاده قبل از ذوب باید از هر دو طرف (قسمت داخل تاندیش ) و اینزرت از طرف بیرون خوب پیش گرم شود زیرا در صورت عدم رعایت این نکته باعث شوک دیدن نازل و شکسته شدن آجر و یا ترک برداشتن و یا لب پر شدن اینزرت می شود .

قبل از تحلیه ذوب در تاندیش داخل مجرای نازل تاندیش را از ماسه نسوز مانند کرومیت پر کرده تا سرباره ها و سایر ناخالصی ها وارد ذوب نشضود و ذوب تحت شرایط کنترل شده ای واردقالب گردد.

آجر و اینزرت نازل تاندیش در شکل های مختلف وجود دارد همچنین براساس سرعت ریخته گری و ابعاد قالب قطر سوراخ قسمت زیرکونیا نیز تغییر می کند .

با توجه به فصول مختلف سال بعلت افت دمای ذوب قطر اینزرت زیرکونایی نیز تغییر می کند.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *