شرکت سلیم صنعت سپاهان با تولید بهترین کیفیت مواد دیرگداز در کشوربا استفاده از صرفه جوئی در مصرف مواد اولیه ، درصدد جلب رضایت کامل کلیه صنایعی که با دمای بالا کار می کنند می باشد.

گواهینامه ها

اطلاعات تماس

03132374601

ایران - اصفهان - شهرک صنعتی مورچه خورت

info@salimsanat.ir

افتتاح یازدهمین نمایشگاه فولاد اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، یازدهمین نمایشگاه فولاد، متالورژی و صنایع وابسته اصفهان امروز با حضور مقامات کشوری و بزرگان فولاد کشور افتتاح شد. سیف اله امیری در آیین افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تقسیم‌بندی منطقه‌ای واحدهای بزرگ فولادی و تأمین مواد اولیه آن‌ها انجام شده و به زودی مشکل تأمین سنگ‌آهن این بنگاه‌ها حل خواهد شد.

رئیس دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت در ادامه افزود: هیچ گونه ممنوعیت صادراتی اعمال نشده بلکه با دستورات اخیر دولت در پی ساماندهی صادرات فولاد و سنگ‌آهن بوده‌ایم و اگر این ساماندهی‌ها نبود، بازار داخلی به مشکل برخورد می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: اولویت کشور، تأمین نیاز داخل است و تا زمانی که نیاز داخلی تأمین نشود، صادرات نیز مجوز نخواهد داشت.

امیری با اشاره به مشکلات ذوب‌آهن در تأمین سنگ‌آهن اظهار کرد: این شرکت واقعاً با مشکل مواد اولیه مواجه شده بود و درصدد رفع این مشکلات هستیم و تلاش می‌کنیم که هیچ کدام از واحدهای فولادی با این مشکل مواجه نشوند.

وی متذکر شد: در بحث صادرات سنگ‌آهن نیز باید توجه کرد که صادرات سنگ‌آهن در سال 91 برابر با 21 میلیون تن بوده اما با ظرفیت‌های ایجاد شده در صنعت فولاد، این صادرات به 8 میلیون تن کاهش یافته و سهم بالایی از آن نیز، سنگ‌آهن هماتیتی است که مصرف آن در صنایع فولادی نبوده و به صنعت سیمان اختصاص دارد.

امیری یادآور شد: هدف اصلی کشور کاهش خام فروشی و استفاده از مواد خام در زنجیره ارزش فولاد است و این سیاست نیز در کل زنجیره دنبال می‌شود.

وی اعلام داشت: مشکل الکترود گرافیتی فولادسازان نیز در این چند ماهه به خوبی حل شده و تا 1.5 سال آینده با ذخایر فعلی هیچ نیازی به واردات الکترود نیست، مضاف بر این، هنوز هم محموله‌های الکترودی در حال ورود به کشور بوده و توانسته‌ایم قیمت خرید این محصول مهم را از 22 هزار دلار به 8 هزار دلار کاهش دهیم.

امیری همچنین تصریح کرد: هیچ مجوز جدیدی در صنعت فولاد صادر نمی‌شود مگر اینکه مواد اولیه آن به عهده سرمایه‌گذار باشد و هم اکنون 73 طرح قابل تحقق وجود دارد که ظرفیت اسمی 63 میلیون تنی دارند.

لزوم تمرکز بر ظرفیت خالی بنگاه‌ها

ایرج موفق نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت صنعت فولاد در اقتصاد کشور یادآور شد: اصفهان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در کشور است بنگاه‌های فولادی اصفهان بیش از 50 درصد فولاد کشور را تولید می‌کنند.

رئیس سازمان صمت استان اصفهان ادامه داد: وظیفه دولت و دستگاه‌های دولتی این است که مسیر توسعه را برای این صنعت مهم هموار کنند و مسائل عمده آن‌ها از جمله کمبود مواد اولیه را رفع کنند.

وی اعلام داشت: یکی از مسائلی که صنعت فولاد را دچار مشکل کرده، اعطای مجوزهای متعدد به واحدهای جدید است و این در حالیست که هنوز برخی واحدهای بزرگ به ظرفیت کامل نرسیده‌اند و سرمایه‌گذاری گسترده آن‌ها به هدر می‌رود.

موفق متذکر شد: اولویت باید در به ظرفیت رساندن صنایع باشد و معنای اصلی رونق تولید هم همین موضوع است که با افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی، هم اشتغال را افزایش دهیم و هم از هدر رفت سرمایه‌ها جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: در مرحله بعد از آن، موضوع توسعه مطرح می‌شود و بنگاهی که توسعه نداشته باشد محکوم به مرگ است.

موفق همچنین اعلام داشت: افزایش تعداد تشکل‌ها صنعتی اتفاق خوبی است اما این اتفاق نباید از خنثی شدن تلاش سایر تشکل‌ها شود و اگر تشکل‌ها به دنبال رشد و بالندگی هستند باید هماهنگ با هم عمل کنند.

عزم جدی برای شکستن تحریم‌ها

در ادامه این جلسه علی یارمحمدیان نیز اظهار کرد: صنعت فولاد نشان داده که در شرایط تحریمی نیز می‌توان به امر صادرات و افزایش تولید پرداخت و عزم جدی فعالان صنعت فولاد در شکستن تحریم‌ها، افقی روشن را برای این صنعت نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های اصفهان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های فولاد کشور است و 20 شرکت بزرگ فولادی کشور در آن حاضر شده‌اند که بزرگ‌ترین‌های خاورمیانه محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: در کنار این نمایشگاه، همایش مهم عبور از شرایط تحریمی در صنعت فولاد نیز برگزار خواهد شد و در آن بر راهکارهای مهم توسعه صادراتی فولاد تأکید خواهد شد.

یارمحمدیان بیان داشت: پروژه نمایشگاه جدید استان اصفهان به 63 درصد پیشرفت رسیده و امیدواریم در سال بعد، نمایشگاه فولاد اصفهان را در محل جدید نمایشگاه‌ها برگزار کنیم.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *